شناسهٔ خبر: 175745 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

افتتاح پروژه های راهداری سیستان وبلوچستان در حوزه سیستان به ارزش ۸ هزار میلیارد ریال

هفته دولت مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان وبلوچستان از افتتاح پروژه های این اداره کل در حوزه سیستان با اعتبار ۸ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال در هفته دولت خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (سیستان وبلوچستان)، ایوب کرد مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان در افتتاح پروژه های حوزه سیستان که به مناسبت هفته دولت با حضور سرگزی نماینده مردم حوزه سیستان در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، گفت: این اداره کل تمام تلاش خود را برای بهبود وضعیت راههای ارتباطی در راستای توسعه راه های روستایی ‌وبهره مندی مردم از راه دسترسی مناسب و به منظور تسهیل عبور و مرور مناطق بکار بسته است به طوری که با همت مضاعف علاوه بر احداث راه های روستایی، اقدام به روکش آسفالت برای تردد ایمن روستاییان نیز کرده است. در همین راستا در هفته دولت احداث ۷۴کیلومتر راه روستایی و ۴۲کیلومتر روکش آسفالت روستایی در حوزه سیستان مورد بهره برداری قرار گرفت.

 وی با اشاره به اجرای روکش آسفالت ۱۳۰کیلومتر راه شریانی نیز در حوزه سیستان اظهار داشت: این استان به دلیل همجواری با کشورهای آسیای میانه و دسترسی به آب های آزاد جهانی و وجود پایانه های مرزی در استان از مزیت ویژه ای در حوزه تجارت و ترانزیت برخوردار است و این امر ضرورت داشتن آسفالت مناسب راه ها به ویژه در محورهای شریانی را دو چندان می کند.

لازم به ذکر است در افتتاح پروژه های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای در حوزه سیستان علاوه بر نماینده مردم سیستان در مجلس شورای اسلامی، فرماندار شهرستان هامون، تنی چند از مسئولین محلی و معتمدین حوزه سیستان حضور داشتند.